DNB Rådgivningskontorer

DNB moderniserer nå rådgivningskontorene i hele landet, hvor vi har utviklet designmanual og interiørkonsept for kundesonen

Hjemme hos DNB

Vi har jobbet med å skape en «hjemme hos oss»-følelse for DNB, hvor kundesonen i rådgivningskontorene fremstår som profesjonell – uten å føles veldig formell.

Å komme til DNB skal føles trygt og imøtekommende.

Soner

Vi har definert ulike soner i rådgivningskontorene, som er skapt for å være gjenkjennelige for kunden. En gang, en stue og et kjøkken – litt sånn som hjemme. Hver sone består av nøye utvalgte elementer som sammen er med på å definere sonen.

DNB har rådgivningskontorer over hele landet, og hver lokasjon har ulikt utgangspunkt. For hvert sted må det gjøres en vurdering på hvilke soner og hvilke elementer som skal være med, utvalget har vi satt opp som en “meny” av møbler som benyttes av de prosjekterende.

Naturlige materialer

For å definere sonene mer som et hjem, samtidig som de er gjenkjennelig for de besøkende, er kundesonen utstyrt med møbler og elementer tilgjengelige på forbrukermarkedet og ikke dominert av plassbygget innredning.

Overflatene og tekstilene vi har plukket ut, består av robuste og naturlige materialer som gir en god, taktil opplevelse. Fargebruken er begrenset til en naturlig palett, som er lun og imøtekommende.

Dette skaper til sammen en behagelig helhet, og er med på å legge til rette for gode møter mellom rådgiver og kunde.

Nordisk

Vi har hatt fokus på å spesifisere nordisk design eller produksjon for å skape en identitet hos DNB om det robuste, nordiske og naturlige.

Både DNB og vi setter pris på kortreiste og holdbare produkter.

Fakta

Kunde
Årstall2020
Fotokreditt
Prosjektoversikt